(+371) 29404286
Valoda: LAT
(+371) 29404286

Viesturs Deksnis: Izaicinājums - krievvalodīgie/ "Dienas Bizness"; 01.03.2016.

Datums: 10.07.2017 16:46
5 skatījumi
Lai gan šobrīd vēl nav pieejami sabiedrisko attiecību nozares jaunākie finanšu dati, tomēr novērojumi liecina, ka tā turpina augt, kas, protams, ir labs idnikators visai valsts ekonomikai. Kā zināms, mārketinga, tostarp sabiedrisko attiecību pakalpojumi,  ir vieni no pirmajiem, no kā mēdz atteikties finanšu krīžu laikā. Pozitīvi, ka katru gadu pieaug uzņēmumu un organizāciju izpratne par to, kas ir sabiedriskās attiecības, spējot tās atšķirt no reklāmas un citiem mārketinga instrumentiem. Nozare strādā pie tā, lai šī izpratne nostiprinātos arī valsts pārvaldes pusē, kur pēdējos gados, lai gan ir novērojams progress, tomēr publiskie iepirkumi dažkārt liek izbrīnā ieplest acis pat rūdītiem profesionāļiem. Baltic PR Awards spilgti ilustrē sabiedrisko attiecību daudzšķautņainību - proti, ka PR nav stāsts tikai par smuku tekstiņu par kārtējo uzņēmuma produktu. Tās var sniegt būtisku ieguldījumu daudzās citās sfērās - piemēram, SIA Lattelecom īstenotais E-indeksa projekts veicinājis valsts pārvaldes digitālo attīstību, bet Komunikācijas Aģentūras realizētais mansprezidents.lv sekmējis sabiedrības politisko līdzdalību. Nozarē daudz tiek lietots termins "integrētais mārketings", pārsvarā ar to saprotot dažādu mārketinga instrumentu izmantošanu vienas kampaņas ietvaros. Taču pēdējos gados šāda integrējama pieeja ir novērojama arī krīzes komunikācijās, ka PR stratēģija iet roku rokā ar juridisko stratēģiju, kas varbūt ar laiku radīs kādu atbilstošu terminu arī šādiem gadījumiem. Lai kā daudzi nozares eksperti runā par to, ka publicitāte kā PR pakalpojums novirzās otrajā plānā, priekšplānā nākot citām sabiedrisko attiecību funkcijām, mani priecē, ka mediju attiecības kā produkts joprojām in novērtēts un pieprasīts klientu vidū. Izaicinājums būs krievvalodīgo auditorijas uzrunāšana, īpaši pēc krievvalodīgo laikrakstu konsolidācijas. Otrs izaicinājums - kā cīnīties ar darbaspēka trūkumu.