(+371) 29404286
Valoda: LAT
(+371) 29404286

Liela brēka, maza vilna – kāda ir influenceru loma tirgū

Datums: 21.03.2019 11:47
11 skatījumi
Lai gan publiskajā telpā viņu vārdus daudzina arvien skaļāk un viņiem seko pat simtiem tūkstošu ļaužu, Latvijas uzņēmumu paradumus, plānojot sabiedrisko attiecību, reklāmas un mārketinga kampaņas, tā dēvētie influenceri mainījuši vien dekoratīvi. Portāls “Delfi” pēta, kā influenceri ieriktējušies biznesa vidē.

Ar viedokli dalījusies arī "Communications & Strategies" projektu vadītāja Alīna Kozlovska.

​Lielā mērā tā ir sekošana līdzi trendiem. Jau vairāku gadu garumā visā pasaulē influenceru mārketingu dēvē par aktuālu un veiksmīgu komunikācijas instrumentu, argumentējot to arī ar dažādiem pētījumiem, kas pierādot, ka tas ir efektīvākais veids, kā uzrunāt un pārliecināt jaunu cilvēku auditorijas, tā dēvēto mileniāļu paaudzi.

Patlaban influencerus komunikācijas pasākumos vēlas iesaistīt liela daļa zīmolu, un līdz ar šī mārketinga virziena popularitātes palielināšanos publiskajā telpā aktualizējušies dažādi ar to saistītie jautājumi, skarot gan tiesisko regulējumu, jo pēc būtības tas ir jauns reklāmas izvietošanas veids un tātad – saimnieciskās darbības veikšana, gan jautājumus par patērētāju maldināšanu. Influenceru tematu aktualizējuši arī vairāki iepriekš nebijuši notikumi – piemēram, pirmoreiz tika izveidots Latvijas "Instagram" Influenceru tops, apliecinot, ka influenceru mārketings arī mūsu platuma grādos ir “reāla” un aktuāla lieta.

Vēl viens notikums, kas veicināja pieaugošo publisko uzmanību, ir Latvijas Blogeru un Influenceru asociācijas dibināšana, aizsākot diskusijas publiskajā telpā par blogeriem un influenceriem kā jaunu, vērā ņemamu arodu, un publiski pat tiek spriests par tā iespējamu iekļaušanu profesiju klasifikatorā. Šeit gan man uzreiz rodas vairāki jautājumi – piemēram, kāds būtu blogera / influencera amata apraksts un ikdienas pienākumi, ja kompānijas sāktu pieņemt štatā influencerus? No iekšienes popularizēt zīmolu? “Influenceris” manā skatījumā drīzāk ir sinonīms apzīmējumiem “sabiedrībā zināma persona” vai “slavenība”.​

Raksts pieejams: 
https://www.delfi.lv/bizness/jaunie-soctiklu-biznesmeni/liela-breka-maza-vilna-kada-ir-influenceru-loma-tirgu.d?id=50923549&fbclid=IwAR0xeQbRjeEzRKddgF3G6mTp1esOwZwyrAS2DWVcnd0cy_X_R4SVtdO_QbQ