(+371) 29404286
Valoda: LAT
(+371) 29404286

Alīna Kozlovska: Jautājums par patērētāju maldināšanu ir influenceru mārketinga lielākā ēnas puse

Datums: 05.07.2018 12:35
6 skatījumi
"Tā dēvēto influenceru izmantošana zīmola vai produkta popularizēšanai Latvijā attīstījusies pēdējo gadu laikā, un patlaban šo paņēmienu izmanto ne mazums komersantu – tas ir tikai likumsakarīgi laikā, kad strauji attīstās digitālais mārketings un sociālie tīkli kļūst par arvien efektīvāku komunikācijas kanālu. Paņēmiena efektivitāte slēpjas tajā, ka katrs influenceris pēc būtības ir konkrēta produkta, pakalpojuma, zīmola vēstnesis, tādēļ viņam sev lojālai auditorijai ir viegli pārdot šo produktu, ieviest uzticību par tā kvalitāti. Te uzreiz strādā divi zīmoli – pati persona un reklamētais produkts," savus secinājumus pauž sabiedrisko attiecību aģentūras projektu vadītāja Alīna Kozlovska.

Eksperte gan arī uzsver,
ka influenceru piesaiste var būt labs papildu instruments kādā projektā, taču ne pamatinstruments. Turklāt būtiski ir ņemt vērā, ka ​influenceru mārketings pamatā strādās uz jauniem cilvēkiem – proti, tiem, kas plaši lieto sociālos tīklus.


"Influenceru darbība Latvijā nav noregulēta un līdz ar to – nepastāv arī darbības ierobežojumi. Šī iemesla dēļ aktuāls, protams, ir arī ētikas jautājums - patērētājs sociālajos tīklos ne vienmēr tiek informēts, ka sastopas ar apmaksātu reklāmu. Ārvalstīs, kur šis produkta popularizēšanas veids ir daudz plašāk attīstījies, tas jau ir noregulēts normatīvo aktu līmenī. Domāju, ka tas ir tikai laika jautājums, kad sociālo tīklu platformu pārvaldītāji būs spiesti globālā līmenī noteikt influenceru mārketinga vadlīnijas – tā, lai patērētājs netiek maldināts. Jautājums par patērētāju maldināšanu, manuprāt, ir šī paņēmiena lielākā ēnas puse," norāda A. Kozlovska.

Raksts laikrakstā "Diena" publicēts 2018. gada 4. jūlijā


​